Zakupy „zdalne”

Coraz częściej konsumenci przekonują się do zakupów „zdalnych” czyli za pomocą telefonu i Internetu. Zakupy wygodne, bezstresowe, tańsze niż w tradycyjnych sklepach, a dodatkowo wielki wybór. Lecz takie zakupy niosą za sobą ryzyko nabycia przedmiotu, który nie jest zgodna z naszymi oczekiwaniami. Co wówczas konsument ma zrobić? Przede wszystkim należy sprawdzić czy sprzedający ma status przedsiębiorcy, czyli sprzedaje jako prowadzący działalność gospodarcza. Coraz częściej serwisy sprzedażowe np. Allegro oferują swoim użytkownikom założenie za ich pośrednictwem sklepu internetowego. Nie każdy konsument może o tym wie, że kupując rzecz na odległość mamy dodatkowe prawa. Zawierając umowę kupna- sprzedaży na odległość, czyli za pomocą Internetu lub telefonicznie nie jesteśmy w stanie oszacować, czy to co oferuje sprzedający odpowiada naszym wymaganiom. Nie jesteśmy w stanie przedmiotu dotknąć, dopasować, stwierdzić czy ma odpowiednie wymiary itp. W związku z powyższym mamy jako kupujący prawo do odstąpienia od zakupu bez podania przyczyny. Mamy na te decyzje 10 dni kalendarzowych. Takiego udogodnienia nie posiada konsument w przypadku zakupu dokonanego w sklepie. Dzieje się to właśnie dlatego, że dokonując zakupu „zdalnego” mamy podwyższone ryzyko zakupienia rzeczy niezgodnej z naszymi oczekiwaniami.

Both comments and pings are currently closed.