Składanie reklamacji za zakupy online

Dokonywanie zakupów poprzez sklep internetowy jest trochę ryzykowne. Wynika to między innymi z faktu, że nie mamy bezpośredniego kontaktu z kupowanym towarem i nie jesteśmy w stanie sprawdzić jego zalet i wad. By ułatwić konsumentom dokonanie wyboru, sprzedawca powinien zamieścić w swoim sklepie informację o możliwości złożenia reklamacji i o prawie do odstąpienia od umowy. Powinny one zawierać dane o miejscu składania reklamacji, sposobie ich składania, sposobie i zasadach rozpatrywania każdej z nich przez przedsiębiorcę oraz dane o 10-dniowym okresie od dnia zakupu, który pozwala na odstąpienie od umowy. To prawo odstąpienia od umowy wynika z niemożliwości bezpośredniego obejrzenia produktu na żywo przez konsumenta. Dlatego ma on 10 dni od dnia zawarcia transakcji na zdecydowanie się, czy go zatrzymuje, czy oddaje do sklepu. Co więcej, zwracając go, nie musi podawać żadnej przyczyny. Przedsiębiorca musi się na to zgodzić, gdyż regulują to przepisy prawa. Jeżeli natomiast w sklepie internetowym nie będzie żadnej informacji o tym prawie konsumentów, to termin ten wydłuża się aż do 3 miesięcy. I w tej sytuacji przedsiębiorca również musi uznać taki zwrot. I właśnie dlatego opłaca się podawanie rzetelnych i wiarygodnych informacji w swoim sklepie internetowym. Z jednej strony zaoszczędzimy sobie stresu i kłopotów, a z drugiej zyskamy zaufanie klientów.

Both comments and pings are currently closed.