Jak reklamować rzeczy zakupione w Internecie

Prowadzenie biznesu w Internecie, zwłaszcza w przypadku sklepu internetowego, wymaga stosowania się do kilku regulacji i praw osób, które towary nabywają. Klienci powinni mieć możliwość zwrotu zakupionego towaru. Mało tego – sprzedawca nie może żądać, aby zwracany towar był przesyłany jedynie w opakowaniu, w którym został zakupiony. Jeśli klient domaga się zwrotu pieniędzy, sprzedawca nie może potrącić kosztów przesłanej przesyłki. Klientom kupującym towary w Internecie przysługuje także prawo do reklamacji – tutaj sklepy są zobligowane do podania informacji, w jaki sposób klient ma przekazać reklamowany towar. W niektórych przypadkach reklamowany towar należy przekazać do dedykowanych serwisów. Dotyczy to w szczególności sprzętu elektronicznego i komputerowego, który zwykle jest serwisowany w specjalnych miejscach. Jest jednak kilka produktów, których raczej się nie reklamuje. W przypadku filmów na DVD i płyt na CD można je zareklamować jedynie wtedy, gdy mają wady fizyczne, np. porysowane płyty. Nie można ich zareklamować tylko dlatego, że nie spełniły swoich oczekiwań. Podobnie sklepy z odzieżą nie przyjmują zwrotów bielizny i nakłaniają do robienia przemyślanych zakupów. Warto pamiętać, że także internetowe delikatesy mają obowiązek przyjmowania reklamowanych produktów, nawet jeśli jest to np. produkt nabiałowy.

Both comments and pings are currently closed.