Wirtualne call center

Dostępność rozmaitych rozwiązań technologicznych powoduje, że nawet call center, kojarzące się raczej z dosyć konkretnymi rozwiązaniami telefonii stacjonarnej, może być jedną z postaci biznesu internetowego. Call center jest oparte o konieczność korzystania z telefonu, maila i komunikatorów. Komunikatory są dostępne w zasadzie niezależnie od miejsca korzystania, na pewno zaś można je zainstalować na każdym komputerze i nie wymaga to dodatkowych nakładów finansowych czy technologicznych. Niektóre komunikatory dają także możliwość wykonywania połączeń telefonicznych z innymi użytkownikami danego komunikatora, a najnowsze generacje pozwalają nawet na wykonywanie połączeń na telefony komórkowe i stacjonarne. Do potrzeb call center najbardziej się nadaje telefonia Voice over IP, czyli VOIP. Jest to rodzaj komunikatora, który należy zainstalować, aby następnie móc wykonywać bezpłatnie połączenia telefoniczne. Dostępność VOIP pozwala na prowadzenie działań, związanych z telemarketingiem, niezależnie od miejsca. Dlatego firmy z branży call center pozwalają na zatrudnienie w domu, z wykorzystaniem telefonu wirtualnego, chociaż połączenia wykonuje się przy użyciu zestawu słuchawkowego z mikrofonem. Często ta forma zatrudnienia jest skierowana do osób niepełnosprawnych albo takich, które po prostu chciałyby pracować z wykorzystaniem Internetu, ale we własnym domu.

Both comments and pings are currently closed.